12 érv a felhőszolgáltatás mellett

Felhő szolgáltatás

A felhőszolgáltatás, a felhőalapú adatmentés, adat gondozás körülbelül két évtized óta működik, és annak ellenére, hogy az adatok egyértelműen üzleti hatékonyságra, költségcsökkentésre és versenyelőnyökre utalnak, a Magyarországi vállalkozások nagy része továbbra sem használja ki előnyeit.

A nemzetközi szinten a vállalkozások 69% -a már most is felhőalapú technológiát alkalmaz, és 18% -uk tervezi  a felhőalapú számítástechnikai megoldásokat bevezetni. A nemzetközi felmérések egyértelműen azt mutatják, hogy a felhőbe, a mobilitásba és a biztonságba befektető cégek akár 53% -kal gyorsabb bevételnövekedést élvezhetnek, mint versenytársaik.

A felhő alapú adattároló rendszerek működése

A felhőalapú adattároló rendszerek hasonló elven működnek, mint a webes e-mail kliensek, lehetővé téve a felhasználók számára a rendszer összes funkciójának és fájljának elérését anélkül, hogy a rendszer nagy részét a saját számítógépükön kellene tartaniuk. Valójában a legtöbb ember már különféle felhőalapú számítástechnikai szolgáltatásokat is igénybe vesz anélkül, hogy rájött volna. A Gmail, a Google Drive, valamint a Facebook és az Instagram mind felhőalapú alkalmazások. Ezen szolgáltatások mindegyike esetén a felhasználók személyes adataikat egy felhő által üzemeltetett kiszolgálóra küldik, amely az információkat tárolja későbbi hozzáférés céljából. Bármennyire is hasznosak ezek az alkalmazások személyes használatra, még értékesebbek azoknak a vállalkozásoknak, amelyeknek biztonságos, online hálózati kapcsolaton keresztül nagy mennyiségű adathoz kell hozzáférniük.

Mégis vannak olyan vállalkozás vezetők, akik továbbra is vonakodnak attól, hogy elkötelezzék magukat felhőalapú számítástechnikai megoldások használatára. Ennek fő oka, hogy Magyarországon még mindig van egy jelentős olyan tulajdonosi kör, aki nem vagy alig használ számítástechnikai eszközöket, illetve a cégvezetők egy jelentős része azért idegenkedik a felhő alapú rendszerektől, mert azokat egyáltalán nem ismeri.

Nem mindegy azonban, hogy kit bízunk meg személyes vagy üzleti adataink tárolásával.

A nagy multicégek szolgáltatásaik mellett adatokat is gyűjtenek a felhasználóikról, profilozzák őket, majd a kielemzett adatokat eladják. Igazából ez a főtevékenységük és a felhőszolgáltatás csak az eszköz az adatok begyűjtéséhez.

A Serverkraft csapata csak open source (tehát átlátható) szoftvereket használ, és 100%-ban magyar tulajdonú cég. Az ügyfeleink adatain semmiféle elemzést nem végzünk, azokat titkosítva kezeljük, és azt harmadik félnek nem adjuk ki.

Szeretnénk a felhő szolgáltatás legalapvetőbb 12 előnyét bemutatni.

  • Költségmegtakarítás
  • Biztonság
  • Rugalmasság
  • Mobilitás
  • Adatelemzés
  • Fokozott együttműködés
  • Minőségellenőrzés
  • Rendszerösszeomlás utáni helyreállítás
  • Kármegelőzés
  • Automatikus szoftverfrissítések
  • Versenyképesség
  • Fenntarthatóság

Költségmegtakarítás

Gondolja végig amennyiben egy saját belső vállalati rendszeren oszt meg adatokat, amit sok munkatársa használ, milyen erőforrásokra van szükség, hogy rendszere stabil és gyors maradjon, míg a felhő esetében ez a sebesség inkább függ az internet sebességétől. Erőforrásai nem lesznek leterhelve, ez által az a veszély is jelentősen alacsonyabb, hogy meghibásodnak.
Ráadásul a felhő alapú Cloud szolgáltatások esetében jellemzően mindig csak annyit és azért fizet, amit igénybe vesz.

Biztonság

Sok vállalatvezetőnek vannak biztonsági aggályai a felhőalapú számítástechnikai megoldások bevezetésekor. A fő aggály, hogy ha a fájlokat, programokat és egyéb adatokat nem tartják biztonságban azaz nem az irodai számítógépek merevlemezeink vannak, vagy ritkább esetben másolataik, valamely hordozható adathordozón, akkor honnan tudhatja, hogy azokat védik? Ha távolról hozzáférhet az adatokhoz, akkor mi akadályozza meg a számítógépes bűnözőt abban, hogy ugyanazt csinálja? Mindeközben nem gondol bele, hogy ha egy az irodájában „őrzött” merevlemez ha eltűnik, vagy meghibásodik azok az adatok örökre elvesznek, míg a felhőben tárolt adatokról, mindig lesz egy biztonsági másolat, amit a szolgáltató garantál.

Másrészt a felhőgazda feladata a biztonság gondos ellenőrzése, amely lényegesen hatékonyabb, mint a hagyományos házon belüli rendszereknél, ahol a vállalkozásoknak rengeteg informatikai problémát kel megoldani. És bár a legtöbb vállalkozás nem szereti nyíltan mérlegelni a belső adatlopás lehetőségét, az igazság az, hogy megdöbbentően nagy százalékban adatlopások belsőleg történnek. Ezt a lehetőséget a filetevékenység visszakövetésével lehet kiszűrni
Nézzünk néhány statisztikát. A RapidScale szerint a vállalkozások 94% -a látott javulást a biztonságban miután a felhőre váltott. A továbbfejlesztett biztonság kulcsa a hálózatokon továbbított és adatbázisokban tárolt adatok titkosítása. Titkosítás használatával az információk kevésbé hozzáférhetők a hackerek vagy bárki számára, aki nem jogosult az Ön adatainak megtekintésére. Kiegészítő biztonsági intézkedésként a legtöbb felhőalapú szolgáltatás esetén a felhasználó alapján különböző biztonsági beállításokat lehet beállítani.

Érdekes tény, hogy a felhő szolgáltatást nem használók 20% -a állítja, hogy egy rendszerhiba utáni helyreállítás négy órán belül történik meg, míg a felhőszolgáltatást használók 60% az állítja, hogy egy rendszerhiba után alig egy másfél órával, már újra tökéletesen üzemelő rendszerük volt.

Rugalmasság

A magyar vállalkozások nagy része jelenleg vagy nem figyel oda az adatbiztonságra, vagy túlzottan nagy figyelmet fordít rá. Mindkettő esetben azzal a problémával kell szembesüljön, hogy hosszú távon ez olyan erőforrásokat von el, amiket ha értékesítési üzleti céljai megvalósítására fordítana, hatékonyabban és gazdaságosabban lenne képes üzemelni.

A felhő nagyobb rugalmasságot kínál a vállalkozások számára, szemben a helyi szerveren történő tárolással. És ha további tárhelyre van szüksége, akkor egy felhőalapú szolgáltatás azonnal kielégítheti ezt az igényt, ahelyett, hogy informatikai infrastruktúrájának komplex (és drága) frissítésén esne át. Ez a fokozott szabadság és rugalmasság jelentősen befolyásolhatja vállalkozása általános hatékonyságát.

Mobilitás

A felhőalapú számítástechnika lehetővé teszi a vállalati adatokhoz való mobil hozzáférést okostelefonokon és okoseszközökön keresztül, nagyszerű módja annak, hogy senki sem marad ki az adatok elérhetőségéből a vállalati szervezeten beül. Azok az alkalmazottak, akik a vállalati irodától egy adott pillanatban távol vannak, de szükségük van egy fontos adatra, mondjuk egy üzleti tárgyaláson, használhatják ezt a funkciót így ügyfeleik, szinte azonnal pontos és fontos informácóhoz juthatnak.
A felhő kényelmesen hozzáférhető információkat kínálhat az utazó, szabadúszó vagy távmunkában dolgozó alkalmazottak számára is, így jobban egyensúlyban tartva a magánélet és a munka közötti egyensúlyt, ami egyre fontosabb lesz annak érdekében, hogy alkalmazottai jobb eredményeket érjenek el.

Adatelemzés

Ahogy egyre jobban benne élünk a digitális korszakba, egyre világosabbá válik, hogy a régi, „tudás hatalom” mondás modernebb és pontosabb formát öltött: „Az adat pénz.”
Az adatok gyűjtése, hosszú távú elemzése, kiértékelése segítheti vállalkozása hatékonyabbá tételét.

A felhőben tárolt adataival könnyen követési mechanizmusokat valósíthat meg, és testreszabott jelentéseket készíthet az információszervezés széles körű elemzésére. Ezekből a betekintésekből növelheti a hatékonyságot és cselekvési terveket készíthet a szervezeti célok elérése érdekében.

Fokozott együttműködés

Ha vállalkozása két vagy több alkalmazottal rendelkezik, akkor az együttműködést kiemelt prioritásként kell kezelnie.
Végül is nem sok értelme van egy csapatnak, ha nem képes úgy működni, mint egy csapat.

A felhőalapú számítástechnika egyszerűvé teszi az együttműködést. A csapattagok könnyen és biztonságosan megnézhetik és megoszthatják az információkat egy felhőalapú platformon. Néhány felhőalapú szolgáltatás együttműködési közösségi tereket biztosít az alkalmazottak összekapcsolása érdekében, ezáltal növelve az érdeklődést és az elkötelezettséget. Az együttműködés felhőalapú számítástechnikai megoldás nélkül is lehetséges, de soha nem lesz ilyen egyszerű és hatékony.

Minőség-ellenőrzés

Van néhány olyan szempont, amely hátrányosan érinti a vállalkozás sikerét, ilyen például a rossz minőségű és következetlen jelentéstétel, ami első sorban abból adódik, hogy a vállalkozás alkalmazottai nem ugyanabból a dokumentumból dolgoznak.
Egy felhőalapú rendszerben az összes dokumentumot egy helyen és egyetlen formátumban tárolják. Ha mindenki ugyanahhoz az információhoz fér hozzá, akkor fenntarthatja az adatok konzisztenciáját, elkerülheti az emberi hibákat, és nyilvánvalóan nyilvántarthatja az esetleges javításokat vagy frissítéseket.

Rendszerösszeomlás utáni helyreállítás

A mai piaci versenyben még egy kis mennyiségű nem produktív állásidő is jelentős negatív hatással lehet. A nem tervezett állásidő a termelékenység, a bevétel és a márka hírnevének elvesztéséhez vezet.

Bár nincs mód a vállalkozását esetlegesen károsító katasztrófák megakadályozására vagy megjóslására, bizonyos fokú biztonságot nyújthat önnek a felhő alapú rendszerek használata egy nem várt rendszerleállás esetén.
A felhőalapú szolgáltatások gyors adat helyreállítást biztosítanak mindenféle vészhelyzet esetén, a természeti katasztrófáktól az áramkimaradásokig.

Kármegelőzés – A veszteségek megelőzése

Ha a vállalkozás nem fektet be felhőalapú számítástechnikai megoldásba, akkor minden értékes adat elválaszthatatlanul kapcsolódik az irodai számítógépekhez, vagy jobb esetben a biztonsági mentéseket tároló hordozható adathordozókhoz. Ez nem tűnik problémának, de a valóság az, hogy ha a helyi hardver végzetesen meghibásodik, adatainak végleges elvesztését eredményezheti. Ez gyakrabban jelent problémát, mint gondolnánk. A számítógépek számos okból hibásan működhetnek, a vírusfertőzésektől kezdve a korhoz kapcsolódó hardverromlásig, az egyszerű felhasználói hibákig. Vagy ellophatók, figyelmetlenségből elhagyhatók ( a jelentősebb repülőtereken hetente több mint 10 000 laptop veszik el ). Ha ezeken a gépeken fontos adatokat tárolt, és biztonsági mentése sincs, akkor fennáll annak a veszélye, hogy elveszíti az összes információt. Egy felhőalapú kiszolgálóval azonban a felhőbe feltöltött összes információ biztonságos és könnyen elérhető bármilyen internetkapcsolatú számítógépről, akkor is, ha a rendszeresen használt számítógép nem működik.

Automatikus szoftverfrissítések

A felhőalapú alkalmazások automatikusan frissítik magukat, így ahelyett, hogy az egész szervezetre kiterjedő frissítés elvégzését végre kéne hajtania az IT részlegnek, vagy külsős IT szakembernek, az a háttérben időveszteség nélkül megtörténik. A vállalatvezetés az IT-alkalmazottak számára időt ezzel pénzt takarít meg.

Versenyképesség

Noha a felhőalapú számítástechnika egyre népszerűbb, még mindig vannak olyan vállalkozások nagy számban Magyarországon, amik inkább minden adatmentést helyi szinten tartanak. Ez a választásuk egyértelmű hátrányba helyezi őket, ha versenyeznek azokkal, akiknek a felhő előnyei a rendelkezésükre állnak.

Fenntarthatóság

Tekintettel a környezet jelenlegi állapotára, már nem elég, ha a vállalkozás részben környezettudatosan működteti telephelyét, irodáit. A valódi fenntarthatósághoz olyan megoldásokra van szükség, amelyek a vállalkozás minden szintjén megakadályozzák a pazarlást. A felhőn történő tárolás környezetbarátabb, és kevesebb szén-dioxid kibocsájtást eredményez.

A felhőinfrastruktúrák támogatják a környezeti proaktivitást, elősegítik a papírhulladék csökkentését, az energiahatékonyság javítását és (mivel lehetővé teszik a munkavállalók számára bárhonnan hozzáférést internetes kapcsolaton keresztül) csökkentik a munkába járás által generált környezeti károkat is.

Szolgáltatás csomagjaink

Business Cloud

  • Céges felhőszolgáltatásunkkal akár egy teljes helyi fileszervert is ki tudjuk váltani
  • Excel és Word dokumentumok közös szerkesztése
  • Belső céges chat, kép és hangtovábbítás mobiltelefonos alkalmazásból
  • Könnyen és megbízhatóan van lehetőség külsős partnerekkel nagyméretű könyvtárakat vagy fileokat megosztani
  • Email és naptárintegráció
  • Kiemelt support, és 99.99%-os rendelkezésre állás
  • Ingyenes oktatás és kipróbálási lehetőség

Üzleti csomagjainkat minden esetben egyedileg árazzuk be leendő partnereink igényeinek felmérése után.
Kérjük az egyedi árajánlathoz vegye fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot.


Felveszem a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal

home office

Tanuljuk meg a Home Office-t

Sajnos egy világjárvány kellett ahhoz, hogy a magyar vállalkozó ráébredjen, van olyan élethelyzet, amikor bizony nagyon jó volna, ha a munkavállalója otthonról is tudna dolgozni,

A Serverkraft IT biztonságának alappillérei

Az IT biztonság alappillérei Amennyiben a Serverkraft szakembereire bízza vállalkozása informatikai, rendszergazdai feladatait, nem csak egy megfelelő felkészült informatikai szakembergárdát kap, hanem egy olyan szolgáltatás

rendszergazda szolgáltatás

Informatikai rendszerek használata a kisvállalkozásokban

Informatika és kisvállalkozás Minden modern vállalkozásnak, a kisvállalkozóktól kezdve a világ legnagyobb vállalatáig, informatikai igényei vannak. Bár a kisvállalkozások számára szükséges információs rendszerek nagyban különböznek